Konverzió optimalizálás

A jó konverzió minden marketing kampány célja. Nem a látogatók mennyisége, hanem minősége határozza meg egy célzott kampány sikerességét. A keresőoptimalizálás során is felhasználhatjuk az előzetes facebook, adwords vagy más ppc kampány részeként szerzett tapasztalatokat.

A sikeres konverzió sok mindentől függ – a célzott látogatók feltételezhetően jobban konvertálódnak. A legtöbbször… vegyük pld a facebook kampányokat. A jól beállított közönség, az időzítés és a kreatív kampányötlet biztosíthatja a minőségi elérést – mégis a tapasztalatok azt mutatják, hogy nem egyformán konvertálható az így elért célközönség. konverzió optimalizálás

Konkrét példának tudnám említeni a kiposztolt álláshirdetéseket – a felhasználok szívesen megosztják az ilyen tartalmakat, mert másoknak szeretnének segíteni – tehát, akár fizetős kampány nélkül is terjed az üzenet – valakinek munkaerőre van szüksége. Egy másik jó példa speciális (üzleti jósoltatás – “yagna suggestion“) szolgáltatás, mely a kreatívtól függően kevés emberhez jut valószínűleg el, mégis biztosítja az elvárt konverziót – jobban, mint sok más téma – amik esetleg fásultság, túlhasználtsága miatt már nem éri el a célközönséget – cikivé válik likeolni, megosztani.

A vagy B?

Bizony, a legjobb konverziós csatorna is csődöt mondhat, ha bizonyos zavaró elemek elterelnek a konverziós úton – egy kép, egy szín egy betűméret sokszor elég ahhoz, hogy az elvárt konverzió ne teljesüljön. Ilyenkor célszerű a céloldalak (landing page) AB tesztelése – vagyis a változatokkal való kísérletezés, amíg el nem érjük a legjobb konverziós eredményt.

A sok elérés általában gyengébb konverziós rátát eredményez, inkább a kevesebb, de jobban körülhatárolt látogatók elérése a célravezető. Ismernünk kell a potenciális vásárlók, megrendelők igényeit és a meglévő kampányok tapasztalata, a látogatói statisztikák összevetésével a teljesül célok figyelembevételével könnyebben meghatározhatjuk a SEO-s célokat is. A keresőoptimalizálás hosszadalmas feladat, igényli a másfajta kampányok eredményességi adatait is – melyhez az AB tesztelés jelentősen hozzájárulhat.