Honlapkészítés

Jelen cikkük a kereskedelmi céllal létrehozott sikerorientált honlapkészítés aspektusairól szól! Legyen a téma asztrológia, online tüzép, karrier tanácsadás vagy magánnyomozás (lásd factum4) meg kell találni az összhangot a kereslet és kínálat között.

A jól felépített honlap túlmutat az internetes megjelenésen. A sikeres honlap nemcsak tájékoztat, de el is adja a kínált terméket vagy szolgáltatást, tehát profitot termel. A látogatottság növelés azonban csak abban segít, hogy oldalunkat megismerjék, tudjanak róla és ezt sokféleképpen el lehet érni.

A probléma inkább azzal van, hogy honnan és milyen céllal érkeznek a látogatók a weblapra. Célzott vagy csak a téma iránt érdeklődő nem határozott céllal érkező látogató jutott el oldalunkra. A megfelelő weboldal kialakítás, az ergonomia sokat segít a navigációban, hatékonyabbá teszi az értékesítést és így növeli a konverziót. Ám a nem vásárlási szándékkal érkezett látogatót nem lehet azonnal konvertálni.

Csak később, ha tudjuk, hogy hogyan…

Sok értékesítésre szánt webshop, weblap a túlkapások illetve a nem tudatos oldalszerkezet miatt gyakran gyengébben teljesít, mint az a lehetőségeit figyelembe véve az indokolt lenne. A létező összes alkalmazásból csak a látogatóink számára leghasznosabb modulokkal érdemes élni, ehhez egy tiszta, átlátható weboldal struktúra szükséges, átgondolt navigációval és konverziós úttal.

Sokan leragadnak a webdesign valamelyik fázisában, holott számos, megfontolásra érdemes aspektus van melyet a hatékony honlapkészítés során figyelembe kell vennünk. A dizájn során fontos a megfelelő betűméret, szín, kiemelés, navigáció kialakítása a keresőoptimalizálás szempontjait maximálisan figyelembe véve. Ha a keresőbarát, látogatóbarát kialakítás megtörtént és visszamutató linkek is születnek akkor néhány hónap elteltével a látogatószámunk is javulni fog.

A mennyiséggel szemben a minőség lenne a fontosabb kritérium – így érthető, hogy a google keresőből érkező oldalunk tartalmával és kínálatával egyező keresési kritériumokra érkező látogató nagyobb sikerrel konvertálható, mint például egy banneres hírdetésre átkattintó látogató, aki ugyan érdeklődőnek tekinthető témánk, termékünk, szolgáltatásunk iránt, mert kattintott a bannerre, de elsősorban kíváncsiság miatt és nem határozott vásárlási céllal érkezik az oldalra. Később persze belőle lehet még ügyfél vagy vevő (mert megismerte oldalunkat és pld könyvjelzővel elmentette vagy épp a logo, brand miatt emlékezni fog), de az ilyen látogatót aligha tudjuk beültetni a konverziós hintába első látogatása során.

A hatékony honlapkészítés célja túlmutat tehát a látogatószerzésen – sok kereskedelmi weboldal eladni szeretne, vagyis tudatosan kell irányítani a weboldal látogatóit. A magas visszafordulás, a rövid weboldalon töltött idő, a kevés megtekintett aloldal a legtöbbször annak a jele, hogy oldalunk nem kellően keltette fel a látogató érdeklődését. A konverzió a látogatók nyomon követése, interakciók elemzése után tovább fejleszthető – tehát elsősorban a felhasználók viselkedése alapján tudunk finomhangolást végezni. Kérhetünk véleményt felmérő íveken vagy végezhetünk közvéleménykutatást e-mailen keresztül, de a legmegbízhatóbb forrás az a google analytics vagy más látogató statisztika használatával, elemzésével és kiértékelésével érhető el.

Fontos szempont a keresőoptimalizálás során, hogy minden google által támasztott webmestereknek szóló feltételnek megfeleljünk a jó helyezések érdekében továbbá, hogy ezek a feltételek ne változzanak kivéve,  ha tudatosan változtattunk valamit. A technikai hibákról mindenki értesülhet a google webmester felületen keresztül, mely jelzi, ha valamilyen probléma van a honlap feltérképezése és indexálása során – minden weboldal tulajdonosnak ismernie és használnia ajánlatos ezt az eszközt.

Vélemény, hozzászólás?