Minden linképítés egy összhangolt keresőre optimalizálási feladat részét kellene hogy képezze. Sok esetben a weboldal, honlap tulajdonosok csak a linképítés célirányos tevékenységre koncentrálnak és vagy maguk végzik el a linkajánlás feladatait vagy linképítők segítségével próbálnak új linkekre szert tenni. Hiba!!

A mennyiség helyett inkább a minőség kellene, hogy domináljon. A sok link már nem döntő tényező a google kereső első oldalaira kerüléshez. A korábbi nagy algo frissítések a google háza táján rámutattak erre, mégis sokan még a magas pagerank illetve visszamutató linkek számának drasztikus növelésében hisznek.

Ne nézzük a google-t egy buta gépnek! Sokkal kifinomultabbak a rangsorolási szempontjai… A jószándékú webmesterek trükkjei rövid távon használhatnak a weboldal pozicionálás során. Hosszabb távon biztosan hátrányt szenved a weboldal online jelenléte – legalábbis a google keresőben.

Nem érdemes link farmokat igénybe venni (igen gyakran az adott aloldal még a google indexében sem szerepel, nemhogy pagerank értéke nincsen), kerüljük a sitewide (a website minden oldalán megjelenő) linkeket, így a blogos linkek is leértékelődtek (nem a comment spam értendő ezalatt, hiszen az amúgyis javarészt no follow) napjainkra.

Linkcsere – reciprocal (viszontlink) ér ugyan valamicskét, de az ugynevezett one way link ami erős aloldalról, témába vágó szövegkörnyeztből érkezik tartósabban meghozza a kívánt hatást.

Startlap és egyéb katalógusok – majdnem mind tele van már: lezárt boxok a lap.hu oldalain. Ugye ismerős? Mindig nyílnak új lehetőségek is, természtesen, de jól meg kell gondolni, hogy egy 2 hónapos katalógus milyen erősségű és milyen minőségű back link-et ad.